ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

  • android
  • بازی و سرگرمی 158
  • بازیHD 26
  • آموزش 65
  • ارتباط و مسنجر 74
  • اینترنت 1
  • مذهبی 1
  • موقعیت یاب و GPS 32
  • پزشکی و سلامتی 4
  • پلیر 44
  • اخبار 1
  • امنیتی 1
  • دیکشنری و ترجمه 1
  • عکاسی و فیلمبرداری 1
  • مدیریتی 6
  • ویرایشگر 1
  • پشتیبان گیری 3
  • ویجت 0
  • تم 1
  • نرم افزار اندرويد 31
  • کتاب
  • کامپیوتر و اینترنت 1
  • مذهبی 2
  • ادبیات 1
  • تاریخ 0
  • پزشكي وسلامت 0
  • زبانهای خارجي 0
  • زندگینامه 1
  • رمان 1
  • كتاب صوتي 1
  • متفرقه 5
  • مجلات ونشریات 2
  • بازي هاي رايانه اي
  • بازی اکشن 160
  • بازی ماجرایی 140
  • بازی فکری 77
  • بازی ورزشی 75
  • بازی استراتژیک 42
  • بازی فلش 12
  • بازی کنسول 1
  • بازی سیستم عامل مک 0
  • بازی سیستم عامل لینوکس 0
  • كم حجم 36
  • کدتقلب و ترینر 40
  • سيو 34
  • کرک 78
  • اپدیت بازیها 41
  • مشکل در اجراي بازيها 22
  • اموزش انلاین بازی کردن 2
  • تصاویر ودموبازیها 6
  • اخبار بازیها 3
  • مجلات بازی 3
  • عکس
  • طبیعت 44
  • حیوانات 11
  • بدون شرح 10
  • ورزشی 6
  • وسایل نقلیه 7
  • جنگ افزار 5
  • طنز 11
  • مذهبی 5
  • کاریکاتور 66
  • کارت پستال 12
  • متفرقه 40
  • ترول 216
  • نرم افزار
  • نرم افزارويرايش فيلم 36
  • نرم افزارويرايش صوت 14
  • نرم افزار پلیر 36
  • نرم افزار فشرده ساز 27
  • نرم افزار پشتيبان 5
  • نرم افزار بهينه ساز 9
  • نرم افزار بازيابي 31
  • نرم افزار ديکشنري 42
  • نرم افزار اموزشی 8
  • نرم افزار سايت و وبلاگ 6
  • دانلود ويندوز 9
  • نرم افزار امنيت 46
  • نرم افزار انتي ويروس 27
  • نرم افزار ضد هک 27
  • قفل گذاري و امنيتي 25
  • نرم افزار مرورگر 26
  • نرم افزار مسنجر 37
  • نرم افزار افزايش سرعت 34
  • نرم افزار مديريت دانلود 38
  • نرم افزار اتوران 14
  • نرم افزار رايت 23
  • نرم افزارایمیج 11
  • متفرقه 20
  • قالب وبلاگ
  • رزبلاگ 36
  • میهن بلاگ 10
  • بلاگفا 10
  • پرشین بلاگ 10
  • سایر وبلاگ ها 8
  • کد های کاربری 10
  • اختصاصي فارسي اندروید
  • بیشتر بدانید! 34
  • اخبار 551
  • اطلاعیه 7
  • ضمیمه روزنامه ها 0
  • معرفی سایت 26
  • متفرقه 62
  • تست هوش 9
  • کافه بوک 14
  • درس هايي از قرآن 2
  • اس ام اس
  • سرکاری و خنده دار 23
  • تیکه دار 24
  • عاشقانه 7
  • فلسفی 2
  • رفاقتی 3
  • مناسبتی 2
  • تصویری
  • کارتون و انیمیشن 101
  • کلیپ 0
  • مستند 0
  • آموزشی 38
  • انیمیشن های سریالی 29
  • آمارگیر

    • :: آمار مطالب
    • کل مطالب : 2814
    • کل نظرات : 471
    • :: آمار کاربران
    • افراد آنلاين : 3
    • تعداد اعضا : 8697
    • :: آمار بازديد
    • بازديد امروز : 80
    • بازديد ديروز : 341
    • بازديد کننده امروز : 46
    • بازديد کننده ديروز : 129
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل ديروز: 0
    • بازديد هفته : 566
    • بازديد ماه : 2,848
    • بازديد سال : 39,913
    • بازديد کلي : 2,306,635
    • :: اطلاعات شما
    • آي پي : 18.223.196.171
    • مرورگر : Safari 5.1
    • سيستم عامل :

    کدهای اختصاصی

    آخرین ارسالی های انجمن


    1 - سبّ خلفا ابزارى براى فتوا به قتل شيعه 



    الف : به شهادت تاريخ وسيره نويسان ، سلاطين وخلفاء مستبدّ هميشه از اين موضوع براى قتل عام ونابودى شيعه استفاده كرده اند همانگونه كه صاحب كتاب «المنتظم » به اين نكته اشاره كرده و مىگويد : حكّام وسردمداران قدرت هر وقت كه مى خواستند فردى شيعى مذهب را تعقيب و دستگير وسپس او را مجازات كنند به جرم فحش وناسزا به أبو بكر وعمر بود ، نه اينكه چون پيرو على ( ع ) است ، ويا از آن حضرت دفاع كرده است المنتظم : 2 / ( ص )36 ، وضوء النبى ( ص ) .



    ب : ابن اثير در حوادث سال 407 ه' مى نويسد : در اين سال در تمام شهرهاى آفريقا شيعيان را به جرم سبّ ولعن شيخين ( أبو بكر و عمر ) از بين بردند الكامل : 9 / 110 .



    ج : سرخسى از فقهاء بزرگ اهل سنّت اين چنين فتوا داده است : هر كس در باره خلفا سخنى بگويد كه در آن طعن و اعتراض باشد ، ملحد و بى دين است و از مسلمانى خارج شده است ، و دواى درد چنين شخصى اگر توبه نكند ، شمشير است اصول السرخسى : 2 / 134 .



    د : فاريابى از دانشمندان اهل سنت مى گويد : كسى كه أبو بكر را سبّ و شتم كند كافر است ومن بر جنازه او نماز نمى خوانم . سؤال كردند : چنين شخصى گوينده «لا إله إلّا اللّه » است ، پس با جنازه او چه كنيم؟ 



    گفت : دست به بدنش نزنيد ، بلكه به وسيله چوب او را برداريد و در ميان خاك پنهان كنيد المغنى : 2 / 419 ، الشرح الكبير : 10 / 64 - الصارم المسلول از ابن تيميّة : 575 .



    أخرج الخطيب عن أبى هريرة قال : سمعت رسول اللّه ( ص ) يقول : إنّ للّه تعالى فى السماء سبعين ألف ملك يلعنون من شتم أبا بكر وعمر تاريخ بغداد : 5 / 280 .



    أبو هريره مى گويد : از پيامبر ( ص ) شنيدم كه فرمود : هر كس أبو بكر و عمر را سبّ و لعن كند ، هفتاد هزار فرشته در آسمان او را لعنت مى كنند.





    زمينه صدور فتواهايى خشن بر ضدّ شيعه ، احاديثى است كه با استفاده از نام پيامبر اكرم ( ص ) ساخته شده است ، و جالب است كه شما بار ديگر سخن سرخسى را مرور كنيد كه گفت : كسى كه أبو بكر و عمر را لعنت كند اگر توبه نكند دواى او شمشير است ، و سپس به اين فتواى خشن تر بنگريد كه مى گوید: «وأنّه إذا تاب لا تقبل توبته بل يجب قتله » رسائل ابن عابدين : 1 / 364 .



    اگر توبه هم كرد پذيرفته نمى شود ، بلكه بايد كشته شود .



    نتيجه اين سخنان اعمّ از احاديث دروغينى كه در فضائل ساختگى اشخاص در لابلاى كتابهاى حديثى و تفسيرى و تاريخى نوشته شده و يا فتواهايى كه به قلم مدّعيان فقاهت صادر شده ، جز قتل و خون ريزى انسانهاى بى گناه نبوده است .



    به يك نمونه از جنايات تاريخى كه محصول اين انديشه هاى دروغين است اشاره مى كنيم و قضاوت را به شما خواننده محترم واگذار مى كنيم . 



    سلطان مراد چهارمين پادشاه عثمانى در صدد جنگ افروزى عليه ايران بود ، و لذا به بعضى از دانشمندان اهل سنّت متوسّل شد تا جهت شعله ور كردن فتنه جنگ داخلى بين مسلمانان فتوايى از آنان بگيرد ، ولى هيچ يك از علماء و دانشمندان جرأت اين كار را نداشت و به خود اجازه نداد تا مسبّب قتل و خون ريزى شود ، امّا يك جوان دين فروش به نام «نوح افندى » كه بويى از فقه و انسانيّت به مشامش نرسيده بود ، در كمال وقاحت و بى شرمى فتوايى صادر كرد كه در آن ابتدا كفر شيعه را ثابت و سپس قتل او را واجب مى كرد ، متن فتواى او چنين است : «من قتل رافضيّاً واحداً وجبت له الجنّة » . 



    هر كس يك نفر از شيعيان را بكشد بهشت بر او واجب مى شود



    با صدور اين فتوا دهها هزار نفر به قتل رسيدند ، و تنها در حادثه خونين «حلب » چهل هزار نفر از شيعيان اين شهر كشته شدند رجوع كنيد به مجلّه تراثنا ج 6 ، ص 32 ، ( موقف الشيعة من هجمات الحضومى ) . .






    2 - دو حكم متفاوت در سبّ و لعن 



    در ادامه اين بحث به نقل دو حديث ساختگى از منابع اهل سنّت در فضيلت تراشى نسبت به خليفه اوّل و دوم ( أبو بكر و عمر ) مى پردازيم و قضاوت را به اهل انصاف مى سپاريم . 



    حديث اوّل به نقل از أنس بن مالك از رسول خدا ( ص ) است كه فرمود :

    «من سبّ أبا بكر قتل ولا يستتاب » كسى كه به أبو بكر فحش و ناسزا به دهد بدون اينكه وادار به توبه شود بايد كشته شود . «ومن سبّ عمر قتل ولا يستتاب » فحش دهنده به عمر نيز بدون مجال توبه ، بايد كشته شود ، «ومن سبّ عثمان أو عليّاً جلد الحدّ » ولى اگر كسى به عثمان و يا على ناسزا بگويد ، فقط حدّ كه تازيانه است بر او جارى میشود. 



    اين اختلاف فاحش از كجاست ، و چرا؟ حتماً بايد خوشحال و راضى هم باشيم كه لااقل حضرات اسم على را در كنار عثمان آورده و او را در اين حكم شريك عثمان قرار داده اند . 



    به فلسفه و علّت اختلاف ، و تفاوت دو حكم دقّت كنيد . 



    قيل : يا رسول اللّه! ولم ذاك ؟ قال : لأنّ اللّه خلقنى وخلق أبا بكر وعمر من تربة واحدة ، وفيها ندفن تاريخ مدينة دمشق : 14 / 122 .



    كسى سؤال كرد ، اى رسول خدا! چرا گوينده ناسزا به أبو بكر وعمر بايد كشته شود ، امّا به عثمان و على نه؟ پيامبر فرمود : خداوند ، من و أبو بكر و عمر را از خاك خاصّى آفريده است ، و آن دو از اين امتياز بهره مند هستند و در همان خاك هم با من دفن خواهند شد . 



    براى ساختگى بودن اين حديث ، نيازى به بحث نيست ، بلكه جمله پايانى حديث گواهى صادق بر بى هنرى سازندگان است . 



    علاوه بر اين كه رجال شناسان اهل سنت به ساختگى بودن اين حديث تصريح نموده اند . 



    ذهبى از استوانه هاى علمى اهل سنت مى گويد : اين حديث ساختگى است و ابن عَدى گفته : اين مصيبت از ناحيه يعقوب بن جهم است كه دست به جعل اين حديث زده استالذهبى : هذا الحديث موضوع فقال ابن عدى : البلاء فيه من يعقوب بن الجهم الحمصى . ميزان الاعتدال : 4 / 450 رقم 9809 ، ترجمة يعقوب بن الجهم ، الكامل فى ضعفاء الرجال : 7 / 150 ، وهكذا عن ابن الجوزى فى الموضوعات : 1 / 328 ، وعن ابن حجر فى لسان الميزان : 6 / 306 رقم 1096 .



    حديث دوم : خطيب بغدادى از أنس بن مالك و او از پيامبر اكرم ( ص ) نقل مى كند كه فرمود : پل صراط كه در قيامت همه از آن عبور خواهند كرد ، گردنه و گذرگاه سختى دارد كه هيچ كس به دون اجاز و اذن على از آن نخواهد گذشت تا آنجا كه از قول على بن ابى طالب مى نويسد : «سمعته من رسول اللّه ( ص ) ، قال لى : يا عليّ لا تكتب جوازاً لمن سبّ أبا بكر وعمر ، فإنّهما سيّدا كهول أهل الجنّة بعد النبيّين » .



    از پيامبر ( ص ) شنيدم كه به من فرمود : اى على براى كسانى كه أبو بكر و عمر را سبّ كرده اند اجازه عبور از اين گردنه هولناك را ننويس چرا كه اين دو نفر بعد از پيامبر الهى آقا و سرور پيران بهشت مى باشند تاريخ بغداد : 10 / 357 .



    خطيب بغدادى بعد از نقل حديث ، مى گويد : «هذا الحديث موضوع من عمل القصّاص ، وضعه عمر بن واصل او وضع عليه واللّه أعلم » . 



    اين حديث ساختگى است ، وسازنده آن عمر بن واصل و يا كسى است كه از زبان او ساخته است تاريخ بغداد : 10 / 358 . .






    3 - دو نظريّه متناقض در باره قاتلين على ( ع ) و عثمان 



    از حوادث مهمّ تاريخ اسلام خصوصاً آنچه كه مربوط به دوران خلافت خلفاى ثلاثة و مولا امير المؤمنين ( ع ) مى باشد داستان قتل عثمان و شهادت مولاى متقيان حضرت على ( ع ) است كه روش نقد و بررسى مورخان و نويسندگان اهل سنّت با عامل يا عاملان اين حوادث خواندنى و شنيدنى است . 



    ابتدا سخنان بزرگان اهل سنّت را در باره قاتلين عثمان بخوانيد و سپس آنچه كه در باره ابن ملجم مرادى لعنه اللّه قاتل عليّ بن أبي طالب ( ع ) سروده اند ملاحظه نماييد :



    ابن حزم آندلسى مى گوید: قاتلان عثمان ، انسانهايى فاسق ، ملعون و محارب با خدا و رسول بودند و آگانه دامن خود را به خون كسى آغشته كردند كه ريختن آن حرام بود فسّاق ، ملعونون ، محاربون ، سافكون دماً حراماً عمداً . الفِصَل : 4 / 161 .



    ابن تيميه مى گويد : قوم خوارج ، مفسدون فى الأرض ، لم يقتله إلّا طائفة قليلة باغية ، ظالمة ، وأمّا الساعون فى قتله فكلّهم مخطئون ؛ بل ظالمون باغون معتدون منهاج السنّة : 6 / 245 ، 296 ، 297 .



    كسانى كه عثمان را كشتند ، گروهى از دين خارج شده و مفسد فى الأرض بودند ، آنان گروهى اندكى كه طغيانگر و ظالم بودند ، و كسانى كه آنان را در قتل عثمان نيز كمك كردند همه آنان خطاكار بلكه ستمگر و متجاوز بودند . 



    ابن كثير مى گويد : شكّى نيست كه قاتلان عثمان مفسد فى الأرض بوده و از انسانهاى نادان و خيانت پيشه و ستمگرانى كه بر امام خويش قيام كرده بودند ، مى باشند هؤلاء الذين خرجوا على أمير المؤمنين عثمان رضى اللّه عنه من جملة المفسدين فى الأرض . . . البغاة الخارجين على الإمام . . . الجهلة ، المتعنتون ، خونة ، ظلمة ، مفترون . البداية والنهاية : 7 / 208 ، حوادث سنة 35 ه' .



    بنابراين و با توجه به نقل سخنان سه نفر از مشهورترين تحليل گران حوادث و مسائل تاريخى ، نتيجه اين مى شود كه شورشيان عليه عثمان و قاتلين او انسانهايى از دين خارج شده و ظالم و ستمگر و خون ريز معرّفى مى شوند ، و امّا متقابلاً بخوانيد و ببينيد كلمات و سخنانى از همين افراد در باره قاتل مجسّمه ايمان و خداپرستى ، مظهر عدل و انصاف ، استوره انساندوستى حضرت مولى الموحّدين عليّ بن أبي طالب ( ع ) . 



    ابن حزم آندلسى در باره عبد الرحمان بن ملجم مرادى قاتل عليّ بن أبى طالب ( ع ) مى&rlmگويد : «لا خلاف بين أحد من الأمّة فى أنّ عبد الرحمان بن ملجم ، لم يقتل عليّاً2 إلّا متأوّلاً مجتهداً مقدّراً أنّه على صواب ، وفى ذلك يقول : . . . . » . 



    اختلافى بين امت اسلام نيست كه عبد الرحمان بن ملجم ، على را از روى اجتهاد و تفسير كشت و معتقد بود كه عملش صحيح و مورد رضايت خداوند است ، و سپس شعر عمران حطّان را آورده كه خطاب به ابن ملجم مى گويد : 



    يا ضربة من تقيّ ما أراد بها * إلا ليبلغ من ذي العرش رضواناً 



    إنّى لأذكره حيناً فأحسبه * أوفى البريّة عند اللّه ميزاناً 



    المحلى لابن حزم : 10 / 484 ، مختصر المزنى : 256 ، المجموع للنورى : 19 / 197 ، الجوهر النقى : 8 / 58 ، مغنى المحتاج : 4 / 124 . 



    آفرين بر ضربتى كه از دست مرد پرهيزكارى فرود آمد ومقصد آن ، رسيدن به خشنودى خداوند صاحب عرش بود . 



    من هر گاه از او ياد مى كنم پندارم كه ميزان عمل او در نزد خدا از همه آفريدگان سنگين تر است . 



    ابن تيميه مى گويد : «والذى قتل عليّاً كان يصلّى ويصوم ، ويقرأ القرآن ، وقتله معتقداً أنّ اللّه ورسوله يحبّ قتل علىّ ، وفعل ذلك محبّة للّه ورسوله فى زعمه ، وإن كان فى ذلك ضالاً مبتدعاً » منهاج السنّة : 1 / 153 .



    قاتل على اهل نماز و روزه بود و قرآن مى خواند ، على را كشت در حالى كه مى دانست خدا و رسول ، كشتن على را دوست دارند ، و اين كار را نكرد مگر به جهت حبّ و دوستى خدا و رسول ، اگر چه آدمى گمراه و بدعتگذار بود . 



    و در جاى ديگرى از كتابش مى گويد : «قتله واحد منهم وهو عبد الرحمان بن ملجم المرادى مع كونه من أعبد الناس وأهل العلم » منهاج السنّة : 5 / 47 .



    على را يكى از خوارج به نام عبد الرحمن كه از عابدترين انسانها بود به قتل رساند و او مردى دانشمند بود . 



    اين است نمونه اى از تعريفها و تمجيدها نسبت به قاتل اوّلين وصىّ و جانشين پيامبر اكرم ( ص ) عليّ بن أبي طالب ( ع ) ، و ما در اين مختصر در صدد بحث و مناقشه طولانى نيستيم ، فقط نظر شما خواننده محترم را به يك حديث آن هم به نقل از كتب حديثى اهل سنّت كه آن را حديث صحيح نيز مى دانند جلب مى كنيم : 



    احمد حنبل در مسندش از عبد اللّه بن نُمَير از عمّار ياسر نقل مى كند كه در غزوه ذات العشيره در كنار على بودم ، پيامبر اكرم ( ص ) به ما فرمود : «ألا أحدّثكما بأشقى الناس رجلين؟ قلنا : بلى يا رسول اللّه! قال : أحيمر ثمود الذى عقر الناقة ، والذى يضربك يا عليّ! على هذه ، يعني قرنه ، . . . » مسند أحمد : 4 / 263 ، طبع دار الصادر - بيروت .



    آيا دوست داريد كه دو تن از شقى ترین انسانها را به شما معرفى نمايم؟ عرض كرديم : آرى ، فرمود : اوّلى ، كسى است كه ناقه صالح پيامبر را پى نمود ، و - خطاب به على بن ابى طالب فرمود : - دومى ، كسى است كه با شمشير ، فرقت را مى شكافد ، و اين محاسن را با خون سرت رنگين مى سازد .





    برچسب ها

    ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش

    نظرات ارسال شده

    ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

    نویسندگان

    ارتباط با مدیر

    ارتباط با مدير